Якщо виникають питання, пишіть на пошту larisaapenko.1968@gmail.com,
або у вайбер (066 292 48 53).
Шановні учні та батьки, річна оцінка буде виставлятися за такими критеріями:
1.Оцінка за 1 семестр
2.Оцінка за 2 семестр, яка виставляється на основі оцінок до 12 березня
3.Підсумкова оцінка за дистанційне навчання, яка виставляється на основі тематичних оцінок з 12.03 по 29.05.
Наприклад, 1семестр - 5б, 2семестр (12.03 по 29.05.) - 4 бали, дистанційне навчання- 10 балів. Річна оцінка - 6 балів (5+4+9 = 18:3= 6 ).
Оцінки на блозі буду оновлювати щотижня (у понеділок), а не кожного дня. Всім учням завжди повідомляю оцінки одразу ж, як перевірю роботу.
НАВЧАЛЬНІ ДОСЯГНЕННЯ
27 травня 2020
Запрошення на віртуальні екскурсії
·
КИЇВ
ЄВРОПЕЙСЬКИЙ.
·
7 рукотворных чудес Украины
·
Єкскурсія "Сім чудес
Львова"
20.05. 2020
Тема уроку: « Розвиток
культури та освіти XVII ст.».
Мета: скласти уявлення про розвиток української
культури та освіти.
Домашнє завдання:
Переглянути відео урок: «Розвиток культури та
освіти у другій половині XVII ст.» https://www.youtube.com/watch?v=Iri-0_oYytU.
урок 13.05. 2020
Тема уроку: « ПРАВОБРЕЖНА УКРАЇНА ТА ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ»
Мета: визначити
причини могутнього народного руху на Правобережній Україні у другій половині
XVIII ст.; з’ясувати наслідки для подальшої долі українських земель поділів
Речі Посполитої; скласти уявлення про
розвиток західноукраїнських земель у другій половині XVIII ст.
Основні поняття й терміни: гайдамаки, Коліївщина, Барська конфедерація, опришки, поділи
Речі Посполитої.
1. Переглянути відео :
1. Переглянути відео :
·
«Правобережна
Україна у першій половині XVIII століття. Гайдамаки». (5 хвилин) https://www.youtube.com/watch?v=rckwvxMKQK0
·
«Коліївщина – серйозне повстання в історії України,
Нації героїв» (5 хвилин) https://www.youtube.com/watch?v=QhSrXXxgFpM
2.Домашнє завдання:
* опрацювати §34;
* за допомогою
змісту §34 і змісту відео виконати ТЕСТ №34
11. На
початку XVIII ст. правобережна Україна повернулася під владу
А.Польщі
Б.Росії
В.Австро-Угорщини
2.Як називається
стихійний рух проти панів на Правобережжі у XVIII ст.?
А. козацький
Б. селянський
В. гайдамацький
3.Як звали ігумена
Мотронинського монастиря, який підтримував гайдамаків?
А.Мельхіседек Значко-Яворський
Б. Іларіон
В.Інокентій Яворський
4.
Як називається велике народно-визвольне
повстання селян Правобережної України в 1768 р. проти польсько-шляхетського
гніту?
А.Коліївщина
Б.
Опришківщина
В. Бурлаччина
5.
Хто очолив повстання Коліївщини?
А. Мельхіседек
Значко-Яворський
Б. Іван Сірко
В. Максим Залізняк
6. Яка була мета Гайдамаччини?
А. звільнення селян і
створення незалежної держави
Б.
об'єднання Правобережжя з Лівобережжям в єдиній Гетьманщині в складі
Російської імперії
В. об'єднання Правобережжя з
Лівобережжям в єдиній державі складі Польщі
7.
Під час якого поділу Речі Посполитої
Росії відійшли такі українські землі:Київщина, Східна Волинь, Поділля,
Брацлавщина?
А. Першого
Б.
Другого
В. Третього
8.
Хто був найвідомішим очільником
опришківського руху?
А. Олекса Довбуш
Б.
Максим Залізняк
В. Іван Гонта
9.
Яка держава заволоділа майже всією
Західною Україною?
А. Австрійська імперія
Б.
Польща
В. Московська імперія
10.
Оберіть наслідки імперської політики
Росії на Правобережжі (декілька правильних варіантів)
А. відновлення єдності між Правобережжям і
Лівобережжям
Б.
поліпшення становища селян
В. колоніальне гноблення російським урядом
українського народу
Г. посилення економічних
і культурних зв'язків між Правобережжям і Лівобережжям
Д. утворення незалежної
української держави
11.
Які українські землі вважалися
західноукраїнськими у XVIII ст.? (декілька правильних варіантів)
А. Київщина
Б.
Східна Галичина
В. Буковина
Г. Волинь
Д. Закарпаття
12.Чи змогли покращити становище Західної України реформи
Марії-Терезії і ЙосифаІІ? Чому?
А. так
Б. ні
В. частково
урок 06.05. 2020
Тема уроку: « КОЛОНІЗАЦІЯ ПІВДНЯ
УКРАЇНИ».
Мета уроку:
Ø розглянути та проаналізувати процес заселення Півдня України та приєднання Криму до Росії.
Ø встановити причини і наслідки, приєднання Кримського ханства до Росії;
Ø з'ясувати особливості колонізаційної політики російської влади щодо освоєння Півдня України.
Ø розглянути та проаналізувати процес заселення Півдня України та приєднання Криму до Росії.
Ø встановити причини і наслідки, приєднання Кримського ханства до Росії;
Ø з'ясувати особливості колонізаційної політики російської влади щодо освоєння Півдня України.
Завдання для учнів.
1. Переглянути
відео урок про колонізацію Криму Російською імперією
(10 хвилин) https://www.youtube.com/watch?v=yaqnworN3LU
(10 хвилин) https://www.youtube.com/watch?v=yaqnworN3LU
2.Домашнє завдання:
1) опрацювати §33;
2) за допомогою
змісту §33 і змісту відео уроку виконати вправу «Продовжіть речення»;
3) фото роботи у зошиті надішліть на пошту larisaapenko.1968@gmail.com,
або у вайбер (066 292 48 53).
Вправа «Продовжіть речення»
2. Фортеці на Новій Січі називались ________.
3.Великі господарства козаків на Новій Січі
називались _______.
4. Інтенсивна колонізація Півдня України
Російською імперією відбувалась у ___
____ ___ ___.
5.Повне захоплення запорізьких земель
російською армією відбулось _____р.
6.Останній кошовий отаман Запорізької Січі _______ ________.
7. Кримське ханство припинило існування
у______ р.
8.Османська імперія визнала Крим територією Російської
імперії у ______р.
9. Чому Росія дозволила створення Нової Січі?
10. Що спричинило остаточну ліквідацію Запорізької
Січі царським урядом?
11. Що було приводом для ліквідації Кримського Ханства Росією?
12. Яку роль для України відіграла російсько-турецька війна останньої чверті 18 століття?
12. Яку роль для України відіграла російсько-турецька війна останньої чверті 18 століття?
Сьогоднішня тема
уроку одна з сумних сторінок в історії України. Ви дізнаєтесь про остаточну
ліквідацію козацького стилю життя на Україні, про ліквідацію гетьманського правління
назавжди. Всіх багатих українців зрівняли в правах з багатими російськими
вельможами, і бідні люди перетворились на товар.
Тема уроку: « Лівобережна та Слобідська Україна.
Ліквідація Гетьманщини»
2. Прочитати §32. Щоб вам було
простіше засвоїти новий матеріал, я пропоную прочитати мій стислий конспект (
не переписуйте, а прочитайте).
1.Відновлення гетьманства
в 1750 р. По смерті гетьмана Д.
Апостола в 1734 р. було заборонено вибори нового гетьмана України, а вся влада
в Гетьманщині була передана Правлінню
гетьманського уряду, який всіляко обмежував права козаків. Серед населення Гетьманщини
зріло невдоволення.
Сподівання на покращення становища були
пов'язані зі сходженням на імператорський престол доньки Петра І Єлизавети
Петрівни у листопаді 1741 р. Такі
сподівання базувалися на тому, що серед оточення імператриці було чимало
українців, а Олексій Розумовський був її фаворитом.
Під час
перебування імператриці в Києві (1744
р.) старшина звернулась до неї з проханням дозволити обрати гетьмана. У березні 1750 р. в Глухові розширена
старшинська рада обрала гетьманом брата Олексія
Розумовського Кирила.
2. Гетьманство
К. Розумовського. Кирило Розумовський - останній гетьман Лівобережної України, який
прагнув відновлення автономії України.
Ставши
гетьманом, К. Розумовський поставив собі
за
мету відновити давні права України, встановити спадкове гетьмансво Розумовських. Він розпочав проведення судової, військової і
фінансової реформ, розширив права козацької старшини. В усіх полках
відкривалися школи для навчання козацьких дітей.
Причини відновлення гетьманства в
Україні
|
1. Царському уряду
необхідний був політичний спокій в Україні, тому що Росії загрожувала війна з
Туреччиною й Пруссією.
2. Бажання Єлизавети
наділити впливовою посадою Кирила Розумовського — молодшого брата Олексія
Розумовського, з яким цариця була таємно одружена.
3. Це давало можливість
тримати українські землі під контролем і зміцнювало владу Єлизавети в Україні
|
Негативні
|
|
• Зумів розширити автономію України
• Зміцнив привілейований стан старшини,
надав їй можливість закріпити за собою
землеволодіння і право на селянську
працю.
• Козацька старшина стала привілейованою верствою
населення.
• Сприяв розвиткові української культури
|
• Обмежив перехід селян від одного поміщика до
іншого, що стало суттєвим кроком до закріпачення селян
• Відбувалося обмеження економічних і політичних
прав України:
1754 р. — ліквідація митного кордону між Росією
та Україною;
скарбниця України мала подавати відомості до
столиці імперії про доходи й витрати Гетьманщини
|
У 1762 р.
до влади в Росії прийшла Катерина ІІ, яка повела політику, що була спрямована
на повну ліквідацію Української держави і залишків автономії України у складі
Російської імперії.
1764
рік- ліквідація гетьманства Катериною ІІ .
Із постанови Катерини ІІ:
-
-«Мала Росія,
Ліфляндія і Фінляндія є провінціями, якими управляють на основі дарованих їм
привілеїв. Коли ж у Малоросії не буде гетьмана, то треба намагатися, щоб час і
назва гетьманів зникли...»
- - «…Наказуємо нашому Сенатові для належного
управління в Малій Росії створити там Малоросійську колегію, в якій бути
головним нашому генералу графу Румянцеву і з ним чотирьом великоросійським
членам»
Після
ліквідації гетьманського правління Катерина II позбавила автономії й
Слобідську Україну.
Влітку 1765 р. вийшов її маніфест про скасування п’яти слобідських козацьких
полків і створення замість них
регулярних гусарських полків. Територія Слобожанщини ввійшла до новоствореної
Слобідсько-Української губернії з центром у Харкові.
Влада переходила до рук малоросійського
генерал-губернатора, а також ІІ
Малоросійської колегії, що проіснувала з 1764 по 1786 рр.
1783
рік – Указ Катерини ІІ про заборону переходу селян, запроваджено
кріпацтво ( схоже на рабство).
• Скасовано
полково-сотенний устрій, а Лівобережжя й Слобожанщина були перетворені на російські провінції;
• на всій
території України примусово запроваджувалися органи управління Російської
імперії,
загальноросійське законодавство, норми і звичаї;
• більша
частина козацької старшини одержала значні права і привілеї, а згодом її зрівняли
в правах з російським дворянством;
|
1. Понад
століття Гетьманщина була центром політичного життя України. Це була
автономна Українська держава. Хоча Росія постійно втручалася у її внутрішні
справи, все ж таки управління й соціально-економічна політика Гетьманщини
здійснювалися українцями, їм належали ключові позиції в управлінні, судах,
фінансах, армії.
|
1- Опрацювати параграф §32 підручника.
2- Виписати у зошит дати 1764 рік- , 1765 рік - , 1783 рік -.
3
Дата : 22.04. 2020
Тема уроку: « Гетьманщина у 20-40
роки 18 століття»
1. Прочитати §31 або переглянути
презентацію https://drive.google.com/drive/folders/0B5cnE4PdejvZeVFFMWsyS1RVNEU
Зверніть увагу:
- створення Російською царською владою нових
органів керування Україною, які завдали удар по автономії України - Перша Малоросійська колегія, Правління
гетьманського уряду.
-
- Реформи Данила Апостола стали можливі тільки після смерті Петра І.
3. Домашнє завдання:
1. Заповнити у зошиті таблицю (§31, або відео, презентація) .
Хто керував
Україною
|
Дата
керування
|
Наслідки керування для
Українських земель для стану автономії, умов розвитку культури (покращилось
чи погіршилось)
|
2.*** (завдання не для обов’язкового виконання) Порівняти (стисло) наслідки і зміст діяльності Першої Малоросійської колегії і Правління гетьманського уряду
Дата : 15 квітня
2020
Тема уроку: « Козацька Україна після Полтавської битви»
1. Прочитати §29.
3. Відповісти на питання тесту до теми «Козацька
Україна після Полтавської битви» (переписувати питання і відповіді не
треба, пишіть тільки номер завдання, варіант відповіді).
Тест 29.
Запитання 1. Коли Іван Мазепа перестав бути гетьманом України?
А. 27 червня 1709
Б. 7 липня 1709
В. 22 вересня 1709
Г. 5 квітня1710
Запитання 2. В якому році
було схвалено "Пакти і конституції законів і вольностей Війська
Запорізького" ?
А. 5 вересня 1710 р.
Б. 7 липня 1709
В. 5 квітня 1710 р.
Г. 8 липня 1710 р.
Запитання 3. Назвіть найвищий
орган управління Російською православною церквою з 1721р.
А. Синод
Б. Адвент
В. Синдром
Г. Тяжба
Запитання 4. Вкажіть неправильні
твердження.
Якою була політика
царського уряду стосовно українців після Полтавської битви?
варіанти
відповідей
А. терор
Б. висилали у Сибір
В. заровадження в обіг в Україні срібних і золотих грошей
Г. за кордоном не полювали на українців
Запитання 5. Позначте основні
положення Конституції Пилипа Орлика.
1.Україна
- суверенна держава під протекторатом Швеції
2. Українська держава - республіка
4. Влада поділяється на 3 гілки: законодавчу, виконавчу, судову.
5.Законодавча і виконавча влада належить гетьману.
6. Державною релігією є православ'я
7. Теріторія України визначена відповідно до Білоцерківського договору.
Запитання 6. Розташуйте в
хронологічній послідовності події.
А. Вiчний миp» мiж Москвою та Польщею
Б. Обрання П. Орлика гетьманом
В. Полтавська битва
Г. Договір між Швецією і Україною
Дата : 08
квітня 2020
Тема уроку: «Гетьманщина за правління Івана
Мазепи»
1.Прочитати §28
3. Відповісти
на питання тесту до теми «Гетьманщина за правління Івана Мазепи» (переписувати питання і віповіді не
треба, пишіть тільки номер завдання, варіант відповіді). Відповіді можна зайти у підручнику та відео.
Тест 28.
Запитання 1
Право обирати вільні
землі для заселення називається:
варіанти відповідей
А. займанщина
Б. панщина
В. імміграція
Г. урбанізація
Запитання 2
Столицею Івана Мазепи
було місто
варіанти відповідей
А. Київ
Б. Батурин
В. Чигирин
Г. Чернігів
Запитання 3
Скільки козацьких
полків створили на Слобожанщині?
варіанти відповідей
А. 1
Б. 3
В. 5
Г. 7
Запитання 4
Яка Січ була заснована
в 1652 році?
варіанти відповідей
А. Хортицька
Б. Микитинська
В. Базавлуцька
Г. Чортомлицька
Запитання 5
Хто контролював
Запорозьку Січ після 1686 року?
варіанти відповідей
А.
Польща
Б. Литва
В. Московське царство
Г. Османська імперія
Запитання 6
У
яких напрямках розвивалась зовнішня політика
І. Мазепи?
варіанти відповідей
А. Кримське
ханство, Московське царство
Б. Швеція, Польща
В. Туреччина,
Польща
Г. Швеція,
Московське царство
Запитання 7
Коломацькі статті 1687
року підписав гетьман :
варіанти відповідей
А. Виговський
Б. Дорошенко
В. Мазепа
Г. Самойлович
Запитання 8
Іван Мазепа заснував:
варіанти відповідей
А. Києво-Могилянську
академію
Б. Острозьку академію
В. Львівську братську
школу
Г. Луцьку братську школу
Запитання 9
Іван Мазепа помер в місті:
варіанти відповідей
А. Батурин
Б . Полтава
В. Чигирин
Г. Бендери
Запитання 10
Чому
І.Мазепі вдалося об’єднати Українські землі?
Запитання 11
Які
обмеження прав гетьмана було передбачено Коломацькими статтями?
*Чому?
Запитання 12
Назвати
які заходи ужив Петро І, дізнавшись про повстання І.Мазепи.
*
Чому саме ті заходи?
Немає коментарів:
Дописати коментар